پیش بارگیری

طراحی سایت در شیراز

طراحی سایت در شیراز

طراحی سایت در شیراز

توسعه دهندگان وب طراحی بصری (ظاهر وب سایت), و طراحی کاربردی (عملکرد وب سایت) را مد نظر قرار می دهند. در ادامه بر اصول طراحی سایت در شیراز, اکتشافات و رویکرد ها تمرکز می کنیم. در نتیجه, یک تجربه کاربری عالی را به ارمغان خواهیم آورد. طراحی جهانی به جریان کاربر (ساختار وب سایت), و سپس طراحی صفحات می پردازد. در این راستا باید به اصول اصلی مانند: سازگاری با موبایل و آزمایش توجه داشته باشید.

جریان کاربر طراحی سایت در شیراز

اولین اصل طراحی, جریان کاربر یا مسیر پیمایش وب سایت توسط کاربر است. طراحی سایت در شیراز, به معنای ایجاد صفحات وب جداگانه نیست. جریان کاربر مجموعه ای از مراحل است, که از نقطه ورود کاربر تا اقدام نهای (ثبت نام, خرید و..) طی می شود.

ساختار اطلاعات

معماری اطلاعات (IA) به شما امکان می دهد, اطلاعات را به طور واضح و منطقی برای کاربران سازماندهی نمایید. معماران اطلاعات, ساختار اطلاعات توسط کاربران را تجزیه و تحلیل می کنند. همچنین, سلسله مراتب را مطابق با انتظارات کاربر پیاده سازی می نمایند. معماری اطلاعات (AI) خوب, نتیجه تحقیقات کاربر و آزمایشات قابلیت استفاده است.

روش های متفاوتی, برای تحقیق در زمینه نیاز های کاربران طراحی سایت در شیراز وجود دارد. معمار اطلاعات برای نیازسنجی کاربران, در مصاحبه های کاربر تست قابلیت استفاده و نظرسنجی ها شرکت می کند. انجام این عملیات, قابلیت مشاهده نحوه تعامل کاربر با طرح, و اشتراک گذاری نظرات را فراهم می آورد. همچنین, معماری اطلاعات برای منوی وب سایت و تعریف ناوبری مورد استفاده قرار می گیرد. زمانیکه طراحی UX برای منو به پایان رسید, از تکنیک “تست درخت” برای اثبات عملکرد صحیح استفاده می شود. عملیات تست درخت, قبل از طراحی رابط واقعی انجام می شود.

 

ناوبری جهانی

اصول اولیه قابلیت استفاده از طراحی سایت در شیراز, ناوبری درست است. اگر پیمایش وب سایت برای کاربر آسان نباشد, آن را ترک می کند.

در ادامه, به اصول اولیه ناوبری وب سایت اشاره داریم:

  • وضوح: معنای گزینه های ناوبری باید واضح باشد.
  • سادگی: ناوبری باید به گونه ای باشد, که مسیر کاربر با کمترین تعداد کلیک مشخص باشد.
  • ثبات: سیستم ناوبری, در تمام صفحات وب سایت یکسان طراحی شود.

 

طراحی بصری و کاربردی لینک

لینک ها, عناصر کلیدی در ناوبری وب سایت هستند. طراحی کاربردی و بصری, تاثیر مستقیم بر قابلیت استفاده از طراحی سایت در شیراز دارد.

مواردی, که باید برای عناصر تعاملی دنبال کنید:

  • همه پیوند ها را بررسی نمایید, که به ارور 404 برنخورید. از ابزار های مانند: Dead Link Checker برای یافتن لینک های معیوب استفاده نمایید
  • رنگ لینک های مشاهده شده, در صفحات را تغییر دهید. اگر رنگ لینک های بازدید شده تغییر نکند, احتمال بازدید مجدد توسط کاربر بالا می رود.
  • برای تشخیص لینک های داخلی و خارجی, بین آنها تمایز قائل شوید. کاربران رفتار متفاوتی را از لینک های داخلی و خارجی انتظار دارند. پیوند های داخلی باید در یک صفحه باز شود, تا کاربر با کلیک دکمه بازگشت به صفحه قبل برگردد.

 

دکمه بازگشت مرورگر

دکمه بازگشت یکی از پر استفاده ترین دکمه ها در مرورگر است, بنابراین از عملکرد درست آن مطمئن شوید. زمانیکه کاربر پیوندی را دنبال می کند, و سپس دکمه بازگشت را کلیک می کند. انتظار دارد, به صفحه قبل از دنبال کردن پیوند بازگردد. در صفحات طولانی, از دکمه ای که کاربر را به ابتدای صفحه هدایت می کند, خوداری کنید. هدایت اشتباه کاربر, او را مجبور به تعامل غیر ضرور با وب سایت می نماید.

 

BREADCRUMBS

Breadcrumbs, مجموعه پیوند های متنی است. پودر های سوخاری, به عنوان کمک ناوبری طراحی سایت در شیراز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین, یک ناوبری ثانویه برای نمایش مکان کاربر در وب سایت است.

چند نکته قابل توجه, برای Breadcrumbs که باید مورد توجه قرار دهید:

  • جداسازی واضح سطوح مختلف: جداکننده ها برای قطعه بندی نیستند, آنها برای جداسازی استفاده می شوند.
  • Breadcrums, را به عنوان جایگزین ناوبری اولیه استفاده نکنید. بازدیدکنندگان, باید توسط منوی اصلی وب سایت را پیمایش نمایند. پودر های سوخاری, فقط نقش حمایت کننده را ایفا می کنند. پیمایش وب سایت از طریق Breadcrumbs به جای ناوبری, نشان دهنده ناوبری ضعیف است.
جستجو

برخی بازدیدکنندگان, به دنبال موارد خاص در وب سایت هستند. زمانیکه کاربر مکان گزینه مورد نظر خود را می داند, از پیمایش برای یافتن آن استفاده نمی کند. ویژگی “جستجو” طراحی سایت در شیراز, به عنوان یک میانبر در این مورد عمل می کند. کاربر متن مورد نظر خود را در کادر جستجو وارد می کند, و درخواست را ارسال می کند. پس از ارسال درخواست جستجو توسط کاربر, صفحه مورد نظر در دسترس قرار می گیرد.

نکاتی, که در طراحی کادر جستجو باید رعایت شوند:

  • کادر جستجو, باید در مکانی قابل دسترس و انتظار کاربر قرار گیرد. تحقیقات نشان می دهد, بهترین مکان برای کادر جستجو, بالا سمت چپ یا راست صفحه وب سایت است.
  • استفاده از نماد ذره بین, برای جلب توجه کاربر مناسب است. نماد ذره بین در جهان, برای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد. ساده ترین نسخه ذره بین, به عنوان نماد شماتیک توصیه می شود.
  • کادر جستجو, را به اندازه مناسب برای صفحات طراحی نمایید. متن های طولانی برای جستجو کاربر مناسب نیستند, چرا که به طور کامل در کادر قابل مشاهده نیستند.
  • کادر جستجو, را در تمامی صفحات قرار دهید. نمایش کادر جستجو در تمامی صفحات, دسترسی کاربر را از هر مکان به مکان دیگر قابل امکان می سازد.

پست مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *